02:56|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 14 آذر 1396 - 19:12
کد خبر: 7825

وحدت بایستی در عمل نمود یابد/رسول خدا (ص) به عنوان الگو به مردم معرفی شود

وظیفه روحانیون است که در شناساندن این الگو به مردم تلاش کنند و در به عمل رساندن وحدت نیز تلاش کنیم زیرا وحدت سبب اتحاد می باشد و به  دشمنان  اجازه نمی دهد بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند، البته این وحدت بایستی در تمامی اقوام نیز تاکید نمود.

وحدت بایستی در عمل نمود یابد/رسول خدا (ص) به عنوان الگو به مردم معرفی شود

ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده امام جمعه بوکان در گفت و گو با سرویس فرهنگی باریش نیوز ضمن تبریک ولادت رسول خدا(ص) و تبریک هفته وحدت گفت: به فرموده خداوند و رسول خداوند در خصوص وحدت بسیار فراوان می باشد که در قرآن و احادیث نیز به وحدت توجه ویژه ای شده است.
امام‌جمعه بوکان در ادامه افزود: در گذر تاریخ نیز وحدت همواره بوده ولی گاه کمرنگ شده است ولی با نهضت انقلاب امام خمینی ره این  وحدت را منسجم تر نمود و تاکید ویژه ای بدان کرد.
خلیفه زاده اظهار داشت: با توجه به اینکه اهل تسنع ولادت رسول خدا(ص) را ۱۲ ربیع الاول و اهل تشییع ان را ۱۷ ربیع الاول می دانند امام خمینی بین این دو روز را هفته وحدت نامید تا مسلمانان در این هفته به برگزاری مراسمان بپردازند.
خلیفه زاده با اشاره به اینکه وحدت باید در عمل باشد و به حرف اکتفا نکرد افزود: تداعی و نمود وحدت در عمل نیز ضروری می باشد، در این هفته بایستی مراسمات برگزار و روحانیون به مردم از سیره و روش زندگی پیامبر اکرم (ص) به مردم سخن بگویند و مردم را با سیمای حضرت آشنا نمایند.
وی با اشاره به اینکه براساس آیات پیامبر بهترین الگو می باشد گفت: وظیفه روحانیون است که در شناساندن این الگو به مردم تلاش کنند و در به عمل رساندن وحدت نیز تلاش کنیم زیرا وحدت سبب اتحاد می باشد و به  دشمنان  اجازه نمی دهد بین مسلمین تفرقه ایجاد کنند، البته این وحدت بایستی در تمامی اقوام نیز تاکید نمود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید