14:13|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 آذر 1396 - 19:35
کد خبر: 7839

راه اندازی سیستم صوتی رادیویی برای ورزش صبحگاهی بانوان در پارک اسلام آباد

در پارک بانوان محله‌ی اسلام آباد نزدیک به 3هکتار فضای سبز احداث شده که این پروژه در بخش فضای سبز به اتمام رسیده و سایر اقدامات تکمیلی از جمله عملیات عمرانی، احداث آمفی تئاتر و مجموعه ی ورزشی و کانکس سیار ورزشی و بخشی از حصار کشی محدود کننده های بصری جهت کنترل دید به داخل مجموعه نیمه تمام مانده است.

راه اندازی سیستم صوتی رادیویی برای ورزش صبحگاهی بانوان در پارک اسلام آباد

علی شایگان مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش گفت: پارک نرگس، با عنوان بوستان بانوان واقع در فلکه بازارباش حدودا 23 هزارمترمربع مساحت دارد که دارای زیر ساختها و امکانات رفاهی از جمله 2 ست بدنسازی است که به تفکیک، یک ست از این مجموعه به درخواست بانوان عزیز به دلیل اشرافیت ابنیه ی همجوار، موقعیت آنها تغییر داده شد اما به دلیل اعتراضات بعدی در خصوص دشوار بودن استفاده از دستگاه‌ها برای قشر سالخورده، یک ست جدید دیگر از وسایل بدنسازی پر کاربرد اختصاص داده شد که این مجموعه نیز در حال تکمیل شدن است. 

 

وی در رابطه با اقدامات زیباسازی پارک‌ها یادآور شد: در این بوستان فضایی حدود 500 مترمربع گل کاری شده است که سالانه 3 بار متوالی عملیات بازکاشت گلهای فصلی صورت می گیرد. کشت اول بهاره، دوم در فصل تابستان و سوم پاییزه است که با انواع گلهای رنگین جهت شادابی بخشی و ایجاد آرامش در فضایی اختصاصی برای بانوان ایجاد گردیده است.

 

شایگان درادامه سخنان خود در خصوص تجهیزات پارک نرگس گفت: پارک بانوان دارای 4 عدد آلاچیق چوبی، 2 فقره آب سردکن و وسایل بازی همچون تشک فنری یا ترامبولین با هزینه ی مناسب برای کودکان ارائه خدمات میکنند و مکانهایی من الجمله زمین والیبال، محل اجرایی برای مراسم ها، اجرای نمایش، تئاتر، نمازخانه، بوفه، ايستگاه وباند دوچرخه به تعداد ٢٥دستگاه دوچرخه نیز از سایر امکانات و زیرساختهای قابل استفاده می باشند. 

 

وی در مورد کاشت گلهای لاله افزود: کاشت گلهای لاله فقط مختص پارک دانشجو و بانوان  نبوده بلکه در سایر مناطق پنج گانه شهر ارومیه همچون پارک ساعت و پارک صفا، بيش از١٠هزار گل لاله در پارك بانوان کاشته شده است.

 

 مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه افزود: ادغام دو سازمان زیباسازی و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری ارومیه در یک ماه و نیم اخیر صورت گرفته است که پروژه ها و طرح هایی جدید در راستای ارتقا سطح کیفی سیمای شهری از جمله طراحی و ساخت المان های مناسبتی و موضوعی، رنگ آمیزی سطوح صلب شهری و نیز حذف عناصر زاید در دستور کار سازمان قرار گرفته است؛ همچنین به مناسبت عید نوروز پروژه های تکمیلی برای پارک بانوان به اتمام خواهد رسید.

 

وی در مورد افتتاحیه‌ی پارک بانوان جدید در سایر مناطق شهری با الویت مناطق کم برخوردار خاطر نشان کرد: در محله‌ی اسلام آباد در این پارک نزدیک به 3هکتار فضای سبز احداث شده که این پروژه در بخش فضای سبز به اتمام رسیده  و سایر اقدامات تکمیلی از جمله عملیات عمرانی، احداث آمفی تئاتر و مجموعه ی ورزشی و کانکس سیار ورزشی و بخشی از حصار کشی محدود کننده های بصری جهت کنترل دید به داخل مجموعه نیمه تمام مانده است؛ ضمنا راه اندازی سیستم صوتی رادیویی برای ورزش صبحگاهی بانوان در این بوستان در دستور کار سازمان قرار دارد که پیشبینی شده که در سه ماهه ی نخست سال آتی تکمیل خواهد شد. 

 

شایگان در پایان سخنان خود درباره ایجاد پارک و فضای سبز در محوطه خیابان ارتش افزود: ٣٥درصد از این اراضی در  محدوده ی خیابان ارتش مستقر می باشد که قرار بر احداث فضای سبز شده است، البته بعد از انجام مطالعات توسط سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری، اقدامات ویژه ای درخور باغشهر ارومیه انجام خواهد شد، همچنین لازمه این عملیات  تحویل کامل این اراضی از سوی شهرداری می‌باشد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید