15:15|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 18 آذر 1396 - 22:23
کد خبر: 7866

مردم باید گداپروری را از فرهنگ خود بزدایند

افراد ساکن در این مراکز بعد از سن خاصی با پشتیبانی از طرف مرکز موجود و دادن امکانات، زندگی جدیدی را برای خود شروع و از بقیه جدا می‌شوند.

مردم باید گداپروری را از فرهنگ خود بزدایند

رسول بابایان رئیس سازمان بهزیستی ارومیه در گفت و گو با سرویس اجتماعی باریش نیوز در رابطه با کودکان کار گفت: مهم‌ترین ضرورت ساماندهی این قشر، ساماندهی کودکان مورد فشار و اذیت والدین است که اکثرا در چهار راه ها مشغول تکدی گری می‌باشند و در صورت عدم ساماندهی این افراد باید به مراکز موجود در این زمینه معرفی شود و از سطح شهر پاکسازی شوند.
وی در رابطه با خدمات دهی مراکز موجود برای کودکان کار افزود: مراکز کنونی نه تنها برای کودکان زندان و محدودیت نیست بلکه در این صورت امکان تحصیل، لباس و پوشش مناسب، در داخل مراکز به آب و غذا و در بعضی مواقع گردش و تفریح را فراهم می‌سازند تا کودکان هیچ کمبودی را احساس نکنند.  
 رئیس بهزیستی ارومیه درباره عملکرد اورژانس اجتماعی ابراز داشت: اورژانس اجتماعی در موارد اضطراری وارد عمل می‌شود و اکثرا در زمانی که مردم با شماره 123 تماس می‌گیرند اکیپ‌های سیارسازمان وارد عمل شده و کودکان کار، بی سرپرست و بد سرپرست را از سطح شهر جمع‌آوری نموده و به مراکز تحویل می‌دهند.
 بابایان درباره آینده کودکان کار اظهار کرد: افراد ساکن در این مراکز بعد از سن خاصی با پشتیبانی از طرف مرکز موجود و دادن امکانات، زندگی جدیدی را برای خود شروع و از بقیه جدا می‌شوند.
وی دررابطه با ضرورت مبارزه با متکدیان ادامه داد: در راس مراکز ساماندهی متکدیان فرمانداری که از چند سازمان و ارکان تشکیل شده‌ است و از هر سازمان نیزیک نماینده در آن مکان حضور دارد تا متکدیان را ساماندهی نمایند، بیشتر این مسائل برعهده‌ی شهرداری می‌باشد.
رئیس بهزیستی ارومیه در پایان خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم از گداپروری پرهیز کرده و آن را از فرهنگ خود بزدایند به جد خودداری کنند وبه کودکانی که به عناوین مختلف در سرما و گرما به تکدیگری در چهارراه‌ها می پردازند و با عقاید و افکار مردم بازی می‌کنند کمک نکنند و با اطلاع دادن به مراکز بهزیستی آینده این کودکان را نجات دهند، سازمان‌هایی همانند کمیته امداد و چندین سازمان دیگر برای کمک به این کودکان آماده هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید