03:01|شنبه, مهر 28 ,1403
تاریخ انتشار: 04 دی 1396 - 20:27
کد خبر: 8001

پرواز عاشقانه شهید دلاور ارمنی آوانس برسیخ سردرود در ره وطن

آوانس در جبهه های نبرد حق علیه باطل جانفشانی‌های بسیاری از خود به نمایش گذاشت، سرانجام در تاريخ 1366/6/26 در محور سردشت ـ مهاباد در پايگاه كاني رش در مبارزه دلاورانه با عناصر ملحد ضدانقلاب، جان در كف اخلاص نهاد و به جهان باقي شتافت تا به دیدار پروردگارش نائل شود.

پرواز عاشقانه شهید دلاور ارمنی آوانس برسیخ سردرود در ره وطن

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز؛ سرباز دلاور آوانس برسيخ سردرود، در سال 1345 در روستاي «سردرود» از توابع اروميه ديده به جهان گشود و دوران طفوليت را در كنار پدر و مادرش به نيكي سپري كرد.
وی تحصيلات ابتدايي و راهنمايي را در مدرسه ارامنه با موفقيت به پايان برده و سپس در تهران به شغل مكانيكي پرداخت؛ وی با فرا رسيدن زمان خدمت، زير پرچم جمهوری اسلامی ایران با كمال شادماني به خدمت مقدس سربازي عزيمت و از كيان ميهن و ارزشهاي ملي و انساني به نحو شايسته‌اي دفاع نمود.
آوانس فردي شجاع، با شهامت و معصوم در صداقت و راستگويي و درستكاري نمونه و سرمشق دوستان و آشنايان بود و در انجام كارها بسيار دقيق و جدي بود.
شهید دلاور با وجود اينكه از اقليتهاي مذهبي بود اما  با سربازان مسلمان روابط بسيار گرم و صميمي داشت، عاشق ميهن بود و غيرت و نجابت او اجازه نمی‌داد كه ميهن عزيز ايران را در اشغال دشمن ببيند و لذا با تمام وجود و با شور و شوق بسيار مشتاقانه به سوي سنگر رزم شتافت و دليرانه در مقابل دشمن ايستاد و حماسه‌هاي بسيار از خود به يادگار نهاد.
وی در جبهه های نبرد حق علیه باطل جانفشانی‌های بسیاری از خود به نمایش گذاشت، سرانجام در تاريخ 1366/6/26 در محور سردشت ـ مهاباد در پايگاه كاني رش در مبارزه دلاورانه با عناصر ملحد ضدانقلاب، جان در كف اخلاص نهاد و به جهان باقي شتافت تا به دیدار پروردگارش نائل شود.

روحش شاد یادش گرامی باد
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید