10:09|جمعه, شهریور 30 ,1403
تاریخ انتشار: 06 دی 1396 - 05:58
کد خبر: 8014

توجه به زیر ساخت ها برای توسعه گردشگری اهمیت شایانی دارد/ آموزش در زمینه گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد

نشست یک روزه توسعه گردشگری روستایی و عشایری امروز ۶ دی ماه سالجاری در سالن آمفی تئاتر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد؛ باتوجه به استعدادها و ظرفیت های استان در زمینه گردشگری و لزوم جذب روستائیان و عشایر در این مسیر در نشست مذکور با حضور مدیر کل امور عشایری، مدیر کل امور روستایی، معاون استاندار و فرمانداران برگزار گردید.

توجه به زیر ساخت ها برای توسعه گردشگری اهمیت شایانی دارد/ آموزش در زمینه گردشگری باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز؛ نشست یک روزه توسعه گردشگری روستایی و عشایری امروز ۶ دی ماه سالجاری در سالن آمفی تئاتر اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برگزار شد؛ باتوجه به استعدادها و ظرفیت های استان در زمینه گردشگری و لزوم جذب روستائیان و عشایر در این مسیر در نشست مذکور با حضور مدیر کل امور عشایری، مدیر کل امور روستایی، معاون استاندار و فرمانداران برگزار گردید.
بهرام زینال زاده مدیر کل امور عشایری آذربایجان غربی در این نشست گفت:دارا بودن آثار تاریخی، چشم انداز و طبیعت بکر از ویژگی های منحصر بفرد استان می باشد؛ در زمینه عشایر جز استان های شاخص هستیم، ۱۵ هزار خانواده عشایری در استان زندگی میکنند.
زینال زاده با اشاره به تولیدات عشایر در استان افزود: عشایر استان ۳.۵ درصد جمعیت را تشکیل می دهند حدود ۲۵ درصد تولیدات دامی، ۵۰ هزار تن شیر و ۳ هزار تن پشم توسط عشایر استان تولید می شود در صنایع فرش و گلیم نیز ۱۰ درصد تولیدات کشوری توسط عشایر تولید و به بازار وارد می شود.
مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی ادامه داد: در مقوله گردشگری علی رغم بهره مندی از طبیعت و پتانسیل های بالقوه در استان و نیز هم مرزی با سه کشور آنگونه که باید نتوانسته ایم از ظرفیت های موجود برای جذب گردشگر بهره ببریم.
وی خاطر نشان کرد: در بحث توریست و گردشگر باید به زیر ساخت ها توجه ویژه کرد و حداقل ها را برای توسعه در این حوزه به کار برد و هدف اشتغال زایی و افزایش درآمد برای عشایر نیز در این راستا مورد توجه باشد. 
در ادامه مدیر کل امور روستایی آذربایجان غربی به سخنرانی پرداخت.
مهدی قهرمانی مدیر کل امور روستایی آذربایجان غربی گفت: در بحث آموزش توسعه گردشگری قدم های مفیدی برنداشته ایم؛ در طول دو سال گذشته مراجعات فراوانی به دفتر امور روستایی شده است ولی متاسفانه مراجعین در زمینه گردشگری اطلاعات چندانی نداشتند.
مدیر کل امور روستایی آذربایجان غربی اظهار کرد: از اعتبارات اختصاص یافته توسط صندوق توسعه ملی بایستی استفاده کرد، جمعا ۷۲ میلیارد تومان در این زمینه دارا هستیم که نیاز به برنامه ریزی برای بهره مندی از این سرمایه است.
قهرمانی خاطر نشان کرد: در سال گذشته به چندین روستا برای توسعه گردشگری اعتبارات اختصاص یافته بود و امسال نیز به ۷ روستا اعتبار اختصاص داده شده است این مقدمه ای است که فرهنگ توسعه گردشگری در استان رونق بگیرد.
وی در پایان تاکید کرد: در بحث جذب گردشگر و توسعه گردشگری بایستی به محیط زیست توجه شود و آسیب رساندن به محیط زیست به جد خودداری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید