فروش اجباری، شگرد جدید فروشگاههای زنجیرهای
سرویس اقتصادی باریشنیوز، در چند سال اخیر افزایش فروشگاههای زنجیرهای در سطح شهر این امکان را برای مردم فراهم کرده تا در وقت خود صرفهجویی کنند و در کمترین زمان ممکن و در محیطی آرام انواع کالاهای اساسی خود را تهیه کنند.
برخی از این فروشگاههای زنجیرهای از استقبال مردم برای خرید سوء استفاده کرده و از انواع شگردهای مختلف برای خالی کردن جیب مردم به نفع خودشان استفاده میکنند.
یکی از شگردهای فروشگاههای زنجیرهای برای افزایش فروش کالاها، تبلیغات و ارائه تخفیفات ویژه است که در عمل هیچگونه تخفیفی در پی فروش کالاها اعمال نمیشود و فقط در حد یک شعار تبلیغاتی و جذب مشتری ارائه میشود.
از بهانههای دیگر فروشندگان در فروشگاههای بزرگ زنجیرهای اجبار خریدار برای خرید کالا به ازای خریدارهای دیگر است که این روزها بسیار باب شده است.
نابسامانیهای اقتصادی و افزایش بیرویه قیمت کالاهای اساسی مردم را با مشکل مالی رو به رو کرده و بسیاری از خانوارها حتی در تهیه کمترین کالاهای اساسی خود دچار مشکل هستند از این رو نظارت بر بازار و خدمات ارائه شده فروشگاههای زنجیرهای باید با قوت بیشتری ادامه داشته باشد.
شگردهای فروش اجباری در فروشگاههای زنجیرهای نه تنها نمیتواند در دراز مدت سودی برای فروشگاه داشته باشد بلکه اعتماد مشتریان را نیز سلب میکند.
در شرایطی که اوضاع اقتصادی در جامعه به شدت نامتعارف است و روز به روز شاهد افزایش بی رویه قیمتها در بازار هستیم چه خوب است هر کسی در جایگاهی که دارد هوای هم نوع خود را داشته باشد و از جیب دیگری برای خود کیسه ندوزد.
نظرت کاربران
ی
1399/04/26 - 20:16یکی ازشگردهاجوایزوتبلیهعات باعث گردیده مشریان راجلب نماید ودرهرخیابان ومحله یک فروشگاه دایرنمایندومعازهای کوچک اطراف وسوپرمارکهابعلت عدم فروش که سالهای سال درامدشان اراین رتراه بوده جمع اوری وبیکارباشند فروشگاهاب
نظر دهید