ضرورت توجه معلمان به احساسات دانش آموزان در آموزش آنلاین
سرویس اجتماعی باریش نیوز، به دلیل شیوع ویروس کرونا، آموزش های نظام تعلیم و تربیت و نظام عالی آذربایجان غربی از اسفندماه 1398 به صورت مجازی دنبال می شود. دانش آموزان و معلمان در فضای مجازی حضور گسترده ای دارند و به دلیل فراگیری و یادهی آموزشها با یکدیگر در تعامل هستند.
آموزش مجازی در کنترل و کاهش زنجیره انتقال ویروس بسیار موثر بوده است ولی در عین حال مشکلاتی را داشته است که باعث اعتراض و گلایه والدین و دانش آموزان شده است.
در این میان دانش آموزانی هستند که امسال اولین سال تحصیلی آنان شمرده میشود و برخورد و رفتار معلمان با آنان میتواند دید و علاقه آنها را به مدرسه و یادگیری تغییر دهد.
میتوان گفت آموزگاران بایستی در جهت آداب حضور در فضای مجازی راهکارهای مفیدی دانش آموزان ارایه دهند تا از حرف های آنان روی گردان نشوند و تمایل بیشتری برای حضور در برنامه های آموزش در فضای مجازی پیدا کنند.
از آنجایی که بیشتر وقت دانش آموزان در طول ترم با معلم شان سپری میشود، برخورد و اعمال آنان در رفتار دانش آموزان منعکس میشود و این رفتارها نقش بسزایی در شکل گیری شخصیت اجتماعی آنان در حال و آینده خواهد داشت.
در پایان انتظار میرود معلمان در راستای یادگیری توجه به احساسات و روحیه دانش آموزان را نیز در اولویت رفتارهای خود قرار دهند تا در آینده شاهد تلاش آنان برای مفید بودن در جامعه و برخورد صحیح در اجتماعات، باشیم.
نظر دهید