طراحی و پیاده سازی پروفایل شهروندی ارومیه من
یاسر اسدپور، رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه در گفتوگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، از افتتاح و بهره برداری از تعدادی طرح و پروژه در این سازمان خبر داده و اظهار کرد: طراحی و پیاده سازی پروفایل شهروندی ارومیه من یکی از شاخصههای شهر هوشمند است که این پروفایل با کمک و تلاش نیروهای سازمان فاوا و با کاملترین و به روزترین روشهای دنیا آماده شده است.
وی افزود: با استفاده از این اپلیکیشن امکان ارائه خدمات با ایجاد یک حساب کاربری در سامانه ارومیه من میسر میشود و شهروندان میتوانند به راحتی و به صورت غیر حضوری از خدمات این پروفایل بهرهمند شوند و هرماه چند سرویس الکترونیکی جدید به اپلیکیشن ارومیه من اضافه خواهد شد.
اسدپور ادامه داد: در حال حاضر استعلام و پرداخت عوارض خودرو و سوابق پرداختی ارسال و پیگیری درخواستهای سامانه 137 مدیریت شهری، خدمات جستجوی متوفیان، استعلام پرداخت عوارض نوسازی و خدمات پارک حاشیهای با امکان شارژ و گزارش مصارف آن از طریق همین پروفایل امکان پذیر است.
وی گفت: شهروندان با ثبت نام برای این پروفایل، خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیک از آدرس my.urmia.ir دریافت می کنند و در این پروفایل سوابق شهروندی در صورت درخواست خدمات از شهرداری ثبت میشود و سوابق خدمات دریافتی و پرداختی همیشه در دسترس شهروند هست.
این مسئول در ادامه با اشاره به سامانه شفافیت و شهرداری شیشهای عنوان کرد: زیر ساخت های لازم برای ایجاد پرتال شفافیت شهرداری در آن حال انجام هست از جمله سامانه ماده ۷۷ و... تا پایان سال سامانه شفافیت جهت افزایش سرمایه اجتماعی شهرداری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK اظهار کرد: پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK از سوی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و با استفاده از برداشت های مکانی سریع با دقت میلی متری و با استفاده از تکنولوژی روز دنیا جهت ارایه خدمات مختلف در حوزه های مدیریت شهری ، شرکت های خدمات رسان و به شهروندانی که نیاز به UTM دارند آماده شده است .
رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان این که پروژه فاخر موقعیت یابی آنی RTK برای اولین بار در شمال غرب کشور راه اندازی شده است، گفت: این پروژه می تواند برای شهرداری ارومیه منبع درآمد باشد .
وی با بیان اینکه سامانه تور مجازی شهرداری با هدف ترویج و توسعه گردشگری بر اساس تکنولوژیهای به روز راه اندازی شده است، اظهار کرد: سامانه تور مجازی این قابلیت را برای کابران فراهم می کند که بدون حضور فیزیکی و از طریق شبکه اینترنت از مراکز تجاری، گردشگری و بناهای تاریخی شهر ارومیه به صورت کاملا سه بعدی بازدید کنند.
اسدپور با اشاره به سامانه فروش آنلاین میوه عنوان کرد: کارسازی لازم در این خصوص انجام شده و امکان ارایه خدمات غیر حضوری در سامانه آنلاین و درخواست های سازمان ساماندهی مشاغل مزاحم شهری و فرآوردههای کشاورزی شهرداری ارومیه فراهم می شود.
وی به راه اندازی شبکه وایرلس شهری، و ایجاد زیر ساخت چتر وای فای شهری اشاره کرد و گفت: زیر ساخت پشتیبان فیبر نوری و ارتباط بین ساختمان واحدهای تابعه شهرداری با استفاده از دکل مخابراتی پارک جنگلی و دکل نصب شده در پشت بام سازمان فناوری اطلاعات ایجاد شده است.
اسدپور ادامه داد: هم اکنون زیر ساخت چتر وای فای شهری ایجادشده و شهرداری در حال برنامه ریزی برای ارایه اینترنت در اماکن عمومی هست.
این مسئول عنوان کرد: ۱۰۰ نوع خدمت که تمام این خدمات از طریق پرتال khedmat.urmia.ir به صورت متمرکز ارایه می شود
اسد پور با اشاره به سامانه نام گذاری معابر شهری ارومیه، عنوان کرد: از طریق این سامانه تمامی معابر شهری که فاقد نام است شناسایی شده و برداشت های لازم انجام می گیرد و نتیجه به کمیسیون نام گذاری شورای شهر ارسال میشود.
وی با بیان این که سامانه ارتباط مستقیم شهروندان با شهردار ارومیه که اخیراً راه اندازی شده است، اظهار کرد: در این سامانه امکان ثبت پیامهای شهروندان با درج مشخصات هویتی شان میسر شده و شهردار ارومیه به طور مستقیم درخواست های شهروندان را به مناطق و سازمانها ارجاع و دستورات لازم برای پیگیری سریع را صادر میکند.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری ارومیه، 100 نوع خدمت را بصورت الکترونیک ارایه می کند، بیان کرد: تمام این خدمات تنها از طریق یک نرم افزار صورت می گیرد.
وی همچنین با اشاره به اجرایی شدن سامانه شهروند سپاری در شهرداری مناطق خاطر نشان کرد: پس از اجرای موفقیت آمیز این پروژه در سه ماهه آخر سال ۹۹ در شهرداری منطقه پنج، طی روزهای آینده در منطقه یک رونمایی خواهد شد که شهروندان محدوده این منطقه تمام استعلامات مربوطه از جمله استعلام نقل انتقال، ملک، استعلام رهن بانک و ادارات را از طریق اینترنت یا دفاتر پیشخوان و دفاتر اسناد رسمی دریافت خواهند کرد که این موارد شامل ۶۸ درصد مراجعه عمومی مردم به مناطق شهرداری است که در راستای شهرداری هوشمند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا در حوزه استعلامات شهرسازی هیچگونه مراجعه حضوری به شهرداری را شاهد نباشم.
نظر دهید