برخورد قاطع اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانغربی با رانندگان متخلف
به گزارش پایگاه خبری باریش نیوز به نقل از روابط عمومی این سازمان، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای آذربایجانغربی گفت: شرکتها و موسسات مسافربری مکلف هستند ضمن احراز هویت مسافر (در موارد فروش حضوری مطابق با مفاد 18 این مجموعه ضوابط) بطور جداگانه برای هر مسافر و با رعایت موارد ذیل نسبت به صدور بلیط اقدام نمایند که در این فرآیند انتخاب صندلی نیز از جمله حقوق مسافران لحاظ شده است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت ها و موسسات مسافربری موظفند برای مسافران بین راهی به تعداد لازم بلیط سفید ممهور به مهر شرکت یا موسسه با عبارت بلیط بین راهی در اختیار رانندگان قرار دهند، اظهار داشت: شرکت مکلف است برای راننده تحت پوشش نسبت به صدور، تسلیم بلیط و درج نام مسافر (بصورت دست نویس) اقدام کند و راننده نیز مکلف است ته برگ بلیط ها را به شرکت تحویل دهد.
این مقام مسئول تصریح کرد: راننده مجاز است خدمات حمل و نقلی به مسافرانی که از قبل صندلی رزرو و بلیط را دارا هستند و نیز مسافران بین راهی ارائه دهند، این خدمات به شرط ممهور شدن صورت وضعیت رانندگان توسط شرکت با رعایت اصول ایمنی و در محل های امن قابل انجام است.
آرامون از شناسایی 11 راننده متخلف از ابتدای سال جاری تاکنون خبرداد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 11 راننده متخلف شناسایی شده و به کمیسیون ماده 11 ارجاع شده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه حقوق مسافران خط قرمز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی است، یادآور شد: موارد متخلفی که به کمیسیون ماده 11 ارجاع داده می شود در مرحله اول منجر به صدور اخطار کتبی شده و در مراحل بعدی حکم به جریمه نقدی و ابطال کارت هوشمند رانندگان متخلف به مدت یک الی 3 ماه صادر می شود.
شایان ذکر است مسافران می توانند با مراجعه به سامانه ۱۴۱ و ورود به بخش ارسال مشکلات حمل و نقل عمومی و ثبت شکایت مسافران، مراتب اعتراض خود را نسبت به هرگونه تخلف در بخش ثبت شکایات حمل و نقل عمومی بین شهری اعلام کنند.
نظر دهید