04:00|یکشنبه, آذر 04 ,1403
تاریخ انتشار: 18 دی 1395 - 22:19
کد خبر: 5910

۴ راهکار برای افزایش فروش در کسب و کار

فروشگاههای چینی کار جالبی در جذب مشتریان انجام دادند. شما می‌بینید که فردی بیرون فروشگاه ایستاده و از شما برای ورود به فروشگاه دعوت می‌کند. آنها می‌خواهند که فعالانه کسب و کار را دنبال کنند.

۴ راهکار برای افزایش فروش در کسب و کار

به گزارش باریش نیوز,در حالی که کسری تجارت ایالات متحده آمریکا با چین، بیش از صدها میلیارد دلار است، ما دائماً به دنبال واردات محصولات ارزان قیمت از آنها هستیم. من سال‌ها پیش خانواده‌ام را به چین بردم و به مدت دو هفته آنجا اقامت داشتیم. این زمان کافی بود تا از سبک زندگی و روش‌های فروش آنها آگاه شویم. در ادامه به چهار نکته مهم که می‌توانید در کسب و کارتان اجرا کنید اشاره می‌کنیم:

 

۱- کار را با پرسنل فوقالعاده خود در امر فروش شروع کنید.

 ممکن است با خود بگویید، «این دیگر چه نکته‌ای است، به من می‌گویند که به پرسنل فروش فوق‌العاده نیاز دارم؟»

شما به توجه جدی به نیروی فروش خود در این هفته نیاز دارید. آیا همکاری دارید که به فروشگاهتان برود یا به خط فروش زنگ بزند و محصول یا خدماتی را جویا شود. اگر همکارتان صد در صد با شما صادق باشد، من شرط می‌بندم که او از سطح خدمات دریافتی ناراضی بوده است.

کسب و کار شما زمانی به پول می‌رسد که بتوانید محصولی را بفروشید. این بدان معناست که فروشندگان فوق‌العاده، فروش بیشتری خواهند داشت و بدین ترتیب پول بیشتری را به جیب خواهید زد. اگر تیم شما خوب کار نکنند، پول از جیب شما می‌رود.

 

۲- در قبال مشتریانتان، فعال باشید

این نکته را من از سفر به چین یاد گرفتم. چینی‌ها متخصص فروش هستند و تمایل زیادی به این کار دارند. در بسیاری موارد من به فروشگاه می‌رفتم و از سوی فروشندگان چینی مورد استقبال قرار می‌گرفتم. از من می‌پرسیدند که آیا به کمک نیاز دارم؟ اگر چیزی را بر می‌داشتم، سریع در مورد آن اظهاراتی مانند «این جنس کیفیت خیلی خوبی دارد و امروز آن را با قیمت خوبی به شما می‌دهم.» بیان می‌کردند.  آنها در برابر مشتریانشان فعالانه عمل می‌کردند.

عکس این حالت، در مورد فروشگاههای ایالات متحده آمریکا است. من به ۱۰ فروشگاه مختلف سر زدم و فقط یک یا دو مورد از آنها فروشنده خوبی داشت که مایل به فروش بود. اغلب موارد، خبری از استقبال از سوی فروشندگان نبود. شما کدام یک از کارکنان برای برای کار ترجیح می‌دهید؟ کسی که حتی نمی‌تواند یک «سلام» ساده بگوید یا کسی که فعالانه برای فروش محصول کمک می‌کند؟

 

۳- هر زمان که ممکن است مشتریان را به خرید بیشتر دعوت کنید

مالکان فروشگاههای چینی ارزش خرید بیشتر را درک کرده‌اند. در هر خریدی که انجام می‌دادم، فرصتی برای خرید چیز دیگری فراهم می‌آورند. مالکان فروشگاهها تلاش آگاهانه‌ای برای افزایش ارزش مشتریان انجام می‌دادند. آنها سوال می‌پرسیدند، پیشنهاد می‌دادند و کالا پیشنهاد می‌دادند.

آیا شما هم چنین کاری در فروش کالاهای خود اجام می‌دهید؟ آیا برنامه‌ای دارید که کالاهای مکمل را کنار هم بگذارید و به مشتری ارائه کنید. این فقط برای خرده فروشی‌های فیزیکی نیست، بلکه برای فروش آنلاین هم مصداق دارد.

 

۴- مشتریان بالقوه را جذب کنید

فروشگاههای چینی کار جالبی در جذب مشتریان انجام دادند. شما می‌بینید که فردی بیرون فروشگاه ایستاده و از شما برای ورود به فروشگاه دعوت می‌کند. آنها می‌خواهند که فعالانه کسب و کار را دنبال کنند.

آیا شما از مشتریان خود پرسیده‌اید که چگونه می‌توانید خدمات بهتری به آنها بدهید؟ آیا از آنها پرسیده‌اید که به چه چیزی نیاز دارید؟ آیا کنار در ایستاده اید  مشتریان را به داخل فروشگاه دعوت می‌کنید؟ اگر نه، پس فرصت را از دست داده‌اید.

من این تجربه را در بخش جنوبی چین داشتم. این بخش مقصد گردشگری نیست اما تمام مالکان فروشگاه قادر به برقراری ارتباط با من بودند و تمایل به فروش داشتند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید