04:53|یکشنبه, آذر 04 ,1403
تاریخ انتشار: 19 آبان 1396 - 20:51
کد خبر: 7636

افرادی که نامه آزادی سران فتنه را امضا نمودند از مواضع شخصی افراد می باشد / شهر مهدوی نباید در حد شعار باشد

در افکار عمومی انگیزه خوانی در بحث‌های سیاسی هیچ جایگاهی ندارد و در جریان فتنه 88 افرادی از خود تشکیلات رئیس جمهوری که 8 سال در کشور حضور داشته اظهار کردند که در جریان فتنه خواستار عکس‌العمل نشان دادن وی با اغتشاشگران شدند ولی ایشان موضع سکوت را اختیار کرده و این کار عملا کمک به جریان فتنه بود 

افرادی که نامه آزادی سران فتنه را امضا نمودند از مواضع شخصی افراد می باشد / شهر مهدوی نباید در حد شعار باشد

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان غربی در گفت و گو با سرویس سیاسی باریش نیوز با اشاره به ویژگی های شهر مهدوی اظهار کرد: در حقیقت امر معرفی شهری به عنوان شهرمهدوی امری شایسته و بجا می‌باشد، زیرا در حقیقت کشور ما متعلق به امام زمان (عج) است؛ اگر این فرآیند بخواهد از مرحله شعار بالاتر برود و جنبه عملی مستحکمی یابد باید زیر ساخت‌ها و ملزومات این امر نیز در نظر گرفته شود.
وی در خصوص شهرسازی و المان‌های شهری تاکید کرد: یک شهر مهدوی باید از نظر المان‌های معماری اسلامی ایده‌ای برای مهدوی سازی شهر بهره ببرد، در دانشکده‌های محدودی از دانشگاه‌های کشور در زمینه معماری اسلامی فعالیت می‌شود که این فعالیت‌ها در زمینه‌های تئوری و نظری بوده اما هنوز به مرحله عملیاتی سازی و کاربردی نرسیده است.


حجت الاسلام والمسلمین عسگردیرباز زیرساخت‌های فرهنگی برای رسیدن ارومیه به شهر مهدوی را مهم تلقی کرده و افزود: چندسالی است که در ایام محرم مغازه داران با نصب بنر و پارچه‌هایی بر سر درب مغازه‌ها در فرهنگ سازی مهدوی تلاش می‌کنند ولی این امر کافی نبوده و برای زیرساخت‌های فرهنگی شهر مهدوی در ایام ولادت‌ها نیز باید از پرچم‌ها و نمادهایی بهره جست که نشان دهنده گسترش فرهنگ مهدوی در شهر باشد.
وی با اشاره به اینکه ایده نو را هرکسی می‌تواند بیان کند، ادامه داد: بیان ایده به تنهایی کافی نبوده و برای اینکه یک شهر درعمل مهدوی تبدیل شود باید از صاحب نظران مهدویت به خصوص حوزه‌های علمیه که در این زمینه فعالیت می‌نمایند بهره جسته و با این ترفند می‌توان از حالت شعار خارج شده و به جنبه عملی نزدیک شویم.
نماینده مردم آذربایجان غربی درمجلس خبرگان رهبری در خصوص روند شیطان پرستی و آسیب‌های این جریان اذعان کرد: از وظایف حوزه‌های علمیه، معاونت فرهنگی دانشگاه‌ها، معاونت فرهنگی سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل اوقاف فعالیت در جریان شیطان پرستی و جلوگیری از نفوذ آن می‌باشد، در جریان شناسی جامعه کارهایی در حد پروژه، کتاب و مقاله برای شناخت جریان شیطان پرستی اقداماتی صورت گرفته ولی این امر به تنهایی کافی نیست؛ هر چند براساس اطلاعات بنده فرآیند شیطان پرستی در ارومیه گسترش چندانی ندارد اما باید در نظر گرفت این آسیب و ضرر از این جریان هرچند کم باشد، خطر ناک بوده و مانند بیماری واگیردار می تواند افراد و جامعه را تحت الشعاع خود قرار داده وضربات بزرگی را وارد کند.


وی شیطان پرستی را وابسته به صهیونیسم دانسته و افزود: این امر وظیفه ما را در قبال شیطان پرستی سنگین نموده تا شاخص‌ها و نمادهای شیطان پرستی را بشناسیم و با کارهای فرهنگی در وهله  اول پیشگیری از وقوع این جریان در میان اقشار جامعه با بهره جستن از افراد مطلع و متخصص در این زمینه که دارای شناخت کافی و نیت خالص هستند استفاده کنیم.
آیت‌الله  عسگر دیرباز در خصوص برخورد رسانه‌ها و نقد مسئولین اذعان کرد: در مواجه با نقد مسئولین دو نوع عملکرد را می‌توان پیگیری نمود در وهله او باید بدانیم اگر مسئول را شناخته و می‌دانیم که فرد سالم و درست کاری می‌باشد و در کاری سهو و مرتکب خطا شده و خود شخص نیز در حال تلاش و پیگیر برای رفع و رجوع آسیب وارده می باشد نباید در جامعه این موضوع و خطا را به صورت علنی به عنوان یک مشکل بیان نمود، اما اگر در جایی مسئولی مرتکب خطایی شده که به خودی خود این آسیب می‌تواند در حیطه کاری شخص و جامعه خلل ایجاد نماید و هم چنین مردم رانسبت به کارآمدی نظام و شایسته سالاری کشور بدبین نماید، بایستی رسانه با راه‌های منطقی و متعادل در این امر ورود کرده و افکار عمومی را به سوی این آسیب متوجه سازد و با آشکاری خطا و اشتباه در نهایت مسئول یا از سمت خود استعفاء یا سعی در اصلاح فرآیند ناسالم خود کند و به عقیده بنده شفافیت سازی و ورود رسانه‌ها در این حوزه موثر خواهد بود.
وی حضور جمهوری اسلامی ایران در تحولات منطقه را از ابعاد بین المللی انقلاب دانسته و اظهار کرد: حضور کشورمان سبب شده که کشورهای منطقه بر روی قدرت معنوی جمهوری اسلامی تکیه کرده و بر روی تاثیرگذار بودن کشورمان در منطقه حساب باز کنند؛ عملکرد نظام و شخصیت رهبری که طبق گفته‌هایشان خود را یک فرد انقلابی می‌دانند سبب شده که همگان ایشان را نه یک دیپلمات بلکه فردی صادق و تصمیماتشان را درراستای تفکر انقلابی مختص به ایشان  بدانند، ایشان زمانی که امری را صحیح بدانند تا آخر بر روی مواضع خود پافشاری خواهند نمود.


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حضور کشورمان در تحولات منطقه اشاره کرد: در ابعاد بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در لبنان، عراق، افغانستان، یمن و بسیاری از نقاط مختلف دیگر به لحاظ تفکر و اندیشه اسلامی حضور دارد و با این حضور می توانیم در مقابل استکبار جهانی با تکیه بر توانمندی‌های اسلام به مبارزه بپردازیم و در عرصه‌های جهانی می‌توانیم با موج آفرینی و بهره‌مندی از اخلاق و معنویات با تکیه برآموزه‌های دینی یک گفتمان بین المللی داشته باشیم.
وی در خصوص عملکرد عربستان در منطقه اذعان کرد: شاید پیش از این تصور می‌شد دولت عربستان با رژیم صهیونیسمی زوایایی دارد ولی اکنون به وضوح و روشنی دیده می‌شود که این کشورها با یکدیگر هم همسو و همفکر هستند و عربستان نیز از مشخص شدن این موضوع هیچ ابایی ندارد، سه کشور عربستان، رژیم صهیونیستی و آمریکا تشکیل دهنده یک مثلث هستند و با رویکرد خود تلاش در تضعیف قدرت بین المللی ایران و کشورهای آزادیخواه دارند.


حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز با اشاره به حضور علنی جمهوری اسلامی ایران در نوار غزه تاکید نمود: این امر نشان دهنده درایت، دوراندیشی و عمق نگری رهبری علی رغم حضور مختلف دولت‌های روی کار آمده که هر کدام جهت گیری و برنامه‌هایی داشته‌اند رهبری در مواضع خود استوار و هدایت کننده حقیقی نقش رهبری می باشد.
وی در خصوص گفته‌های برخی از مقامات و مسئولین حاکی از سازش ایران با آمریکا گفت: ما هرگز با آمریکا سازش نکرده ایم و نه آموزه‌های دینی و نه منافع جمهوری اسلامی ما را مجاز به این کار می‌کند، باید دانست عمل جمهوری اسلامی ایران سازش نبوده و مذاکره‌ای بیش نبوده است، کشور از تمامی کسانی که سعی در سازش با آمریکا را دارند اعلام برائت و بیزاری جسته است.


نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان با اشاره به اینکه مشکلات داخلی کشورمان به هیچ بیگانه‌ای حق دخالت در سیاست و مشکلات داخلی کشور را نداده است، تاکید کرد: در زمان انتخابات که ملت با اکثریت آرائ خود حضور یافته و شخص مد نظرشان را انتخاب کردند افرادی تلاش به جریان سازی و سوء استفاده دست به آشوب زدند که می توان هدف اصلی این افراد را براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
وی ادامه داد: در جریانات اجتماعی شخص چه نیت و انگیزه‌ای داشته مد نظر نمی باشد بلکه این عملکرد افراد است که بیانگر وضعیت حالشان می‌باشد و ما در بررسی  عملکرد جریان فتنه به وضوح مشاهده کردیم که این افراد در خدمت استعمار بوده‌اند و در زمین دشمنان نظام ایفای نقش کرده اند.


حجت الاسلام والمسلمین دیرباز در پایان سخنان خود با اشاره به جریانات فتنه سال 88 متذکر شد: در افکار عمومی انگیزه خوانی در بحث‌های سیاسی هیچ جایگاهی ندارد و این عملکرد و سکوت فرد است که موضعش را مشخص می‌نماید؛ در جریان فتنه 88 افرادی از خود تشکیلات رئیس جمهوری که 8 سال در کشور حضور داشته اظهار کردند که در جریان فتنه خواستار عکس‌العمل نشان دادن وی با اغتشاشگران شدند ولی ایشان موضع سکوت را اختیار کرده و عملا به کارهای فتنه کمک نمودند؛ زمانی که رهبری را به عنوان ولی فقیه پذیرفته‌ایم باید به تصمیم ایشان مبنی بر محدود سازی سران فتنه نیز توجه کنیم، نمایندگان مجلس نیز باید مد نظر قرار دهند که برای قانون‌گذاری در کشور در مجلس حضور دارند و باید در این موضع به عنوان شخص حق اظهار نظر دارند نه یک مسئول، مسئول باید آگاه باشد که چه کسانی در زمینه دشمن کار می‌کنند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید